- Driftskonto for dekke av assistentkostnader
- Digitale hjelpemidler og gode praktiske løsninger
- Fast kontaktperson i Aberia
- Hjelp ved rekruttering av assistenter
- Opplæring/kurs for arbeidsleder og assistenter
- Hjelp og veiledning i søknadsprosesser
- Tilgang til nettverk og forum med andre arbeidsledere og assistenter
- Hjelp ved oppsett av arbeidsplan og turnus
- Standard kontrakt ved valg/oppsigelse av oss som leverandør
BPA I ABERIA
Assistanse skal gi et aktivt og uavhengig liv, i og utenfor hjemmets fire vegger. Vi vet at individuell tilrettelegging utgjør stor forskjell – og dette er en av grunnpilarene i vår tilnærming og drift av BPA-ordninger.
En grunnleggende tanke i BPA er at det er den funksjonshemmede selv og hans/hennes pårørende som selv vet hvor skoen trykker og at disse vet best hvordan deres liv skal styres. Aberia jobber for at alle brukere av våre tjenester skal få innflytelse på beslutningsprosesser, og utforming av eget tjenestetilbud. Aktiv medvirkning fra brukere og pårørende muliggjør en individuelt tilpasset BPA-drift.
Aberia har avtale med flere kommuner i Norge, og vi drifter BPA-ordninger av ulik størrelse fra nord til sør i landet.